Saturday, April 29, 2023

Efektet e ndryshimeve klimatike në planet gjithnjë e më të dukshme

Temperaturat mesatare globale janë rritur me më shumë se 1°C që nga vitet 1850. 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021 dhe 2022 ishin vitet më të nxehta të regjistruara ndonjëherë. Shifrat na tregojnë se planeti është ngrohur që nga Revolucioni Industrial. Një grafik që tregon ndryshimin e temperaturës mesatare globale nga viti 1850 në 2022, krahasuar me një vlerësim të mesatares 1950-1900. Komploti vazhdon të rritet që nga vitet 1960. Kjo grafik tregon ndryshimin e temperaturës globale nga viti 1850 në 2022, krahasuar me një temperaturë mesatare bazë të vlerësuar nga 1850-1900. Ngrohja e planetit çon në shumë ndryshime të tjera në klimën tonë. Ndërsa planeti ngrohet, valët e të nxehtit bëhen më të mundshme. Gjatë viteve të fundit, valët e të nxehtit kanë qenë rreziku më vdekjeprurës global i motit.

Oqeanet thithin 90% të nxehtësisë shtesë të krijuar nga ndikimi njerëzor. Megjithatë, kur uji nxehet, ai zgjerohet për të marrë më shumë vëllim. Pra, kur oqeanet nxehen, ato zgjerohen gjithashtu, duke shkaktuar rritjen e nivelit të detit. Ne gjithashtu kemi ujë shtesë që rrjedh në oqean nga shkrirja e shtresave të akullit dhe akullnajave. Ndërmjet viteve 1901 dhe 2018, niveli mesatar global i detit është rritur me rreth 20 centimetra.

Disa pjesë të planetit, të tilla si polit verior dhe jugor, ngrohen më shpejt se vendet e tjera. Në pole, akullnajat dhe shtresat e akullit reflektojnë energji nga dielli në hapësirë. Pra, kur ka më pak akull, më pak energji nga dielli reflektohet larg. Zona pastaj nxehet edhe më shpejt, duke shkaktuar edhe më shumë shkrirjen e akullit.

Akulli në Arktik po shkrihet shpejt. Ajo tashmë është 65% më e hollë se sa ishte në vitin 1975. Zona e akullit të detit të Arktikut në fund të verës është aktualisht më e vogla në të paktën 1000 vjet. Nëse nuk i reduktojmë së shpejti emetimet, mund të shohim vera pa akull në Arktik nga mesi i këtij shekulli. Kur shtresat e akullit dhe akullnajat shkrihen, uji i ëmbël derdhet në det. Përveç rritjes së nivelit të detit, uji i ëmbël gjithashtu redukton kripësinë (kripësinë) e ujit, gjë që mund të ngadalësojë ose ndryshojë rrymat e oqeanit.

Oqeanet gjithashtu thithin rreth 25% të dioksidit të karbonit që njerëzit lëshojnë në ajër. Më pas, oqeanet bëhen më pak alkaline, një proces i quajtur 'acidifikimi i oqeanit'. Acidifikimi i oqeanit është i keq sepse mund të ketë efekte negative në organizmat detarë, si koralet dhe planktonet, të cilat janë një pjesë e rëndësishme e zinxhirit ushqimor.

No comments:

Post a Comment