Sunday, March 20, 2022

Ushqimet e dëmshme për shëndetin janë të dëmshme edhe për mjedisin

Ushqimet e dëmshme për qeniet njerëzore janë po aq të dëmshme edhe për mjedisin dhe 60% e faktorëve të rrezikut të të gjitha sëmundjet janë shkaktuar nga një dietë e dobët’ janë këto dy nga të dhënat e një studimi të kryer nga Michael Clark, studiues në Universitetin e Oksfordit dhe botuar në revistën PNAS. Studiuesit u përqendruan në 15 ushqime që përfshihen çdo ditë në dietën tonë dhe analizuan faktorët që përdoren për t’i ofruar ato tek konsumatori përfundimtar, duke përfshirë sa ujë konsumohet, sa tokë është e përfshirë dhe mbi të gjitha sa kimikate futen. Rezultatet u krahasuan më pas me studimet e mëparshme që prezantuan ndikimet e ushqimeve të njëjta në shëndetin e njeriut.

Ushqimet e shëndetshme për njerëzit janë edhe për planetin

Konfirmimet ishin të qarta dhe të sakta: frutat, perimet, zhardhokët, vaji i ullirit, drithërat dhe frutat e thata (përbërësit themelorë të dietës mesdhetare) janë ushqimet më të shëndetshme që dëmtojnë më pak se të tjerët planetin tonë.

“Mishi i kuq i përpunuar ose jo i përpunuar duhet të hiqet nga lista e blerjeve” është këshilla unanime e studiuesve dhe nutricionistëve të përfshirë në studim. “Nëse vazhdojmë mbi të gjitha në botën perëndimore – vazhdojnë studiuesit- të hamë siç bëjmë sot, do të jetë e mundshme, që në një afat të shkurtër, të vëzhgojmë një rritje të sëmundjeve, ndotje më të madhe të ujit dhe një rritje të gazrave”.

Peshku, së bashku me pulën dhe produktet e qumështit janë alternativa mjaft të shëndetshme edhe pse ato kanë një ndikim të rëndësishëm në mjedis. Në veçanti, nëse konsumohet më shumë peshk dhe më pak mish, kjo është një e mirë dyfish si për njerëzit ashtu edhe për planetin.

Sa më shumë ushqim i shëndetshëm të konsumohet për shëndetin tonë, aq më shumë ruajmë mjedisin. Konsumatori duhet të jetë i pari që reagon, sepse industria jep atë që kërkohet. Prandaj, edhe nëse është e vështirë të ndryshoni zakonet e ngrënies, është e nevojshme të informoni konsumatorin dhe ta edukoni atë për zgjedhje më të shëndetshme.

Për më tepër (thekson studimi), një nga faktorët kryesorë në zgjedhjen e ushqimit është çmimi. Qeveritë gjithashtu duhet të veprojnë mbi këtë, duke rritur taksat për mishin e përpunuar, siç është bërë, për shembull, me cigaret. Dhe më pas të ndalojnë reklamimin e produkteve yndyrore dhe ushqimeve të përpunuara dhe ulni disponueshmërinë e tyre.

Sekreti i vërtetë për shëndetin tonë dhe atë të planetit është të hani më mirë dhe më pak. Kjo do të thotë më shumë perime, fruta dhe fibra dhe më pak mish të kuq, kripë, sheqer dhe të gjitha ushqimet e përpunuara. Industria ushqimore dhe reklamimi do të ndryshojnë vetëm kur konsumatori ‘global’ do të bëhet i vetëdijshëm për dëmet e shkaktuara nga prodhime të caktuara.

 Burimi: www.affaritaliani.it

No comments:

Post a Comment