Saturday, January 29, 2022

A ishin ndryshimet klimatike shkaktari i zhdukjes së luanit marsupial australian?

Shkencëtarët besojnë se Thylacoleo carnifex ishte ndoshta një viktimë e klimës së thatë në Australi, e cila filloi rreth 350,000 vjet më parë, sesa nga ndikimi i njerëzve. Zhdukja e një prej grabitqarëve kryesorë të Australisë, Thylacoleo carnifex, që është edhe luani marsupial, ka të ngjarë të jetë rezultat i ndryshimit të modeleve të motit dhe humbjes së habitatit sesa ndikimeve njerëzore, ka gjetur hulumtimi i ri. Paleeologët nga UNSW Sidnei, Universiteti i Queensland dhe Universiteti Vanderbilt (Tenesi) iu drejtuan pyetjes në lidhje me zhdukjen e luanit marsupial duke shikuar në kiminë e fuqishme të mishngrënësit. Duke studiuar nënshkrimin kimik të ruajtur brenda dhëmbëve fosile, ekipi ishte në gjendje të përcaktonte se luani marsupial gjuante kryesisht në pyje, sesa në habitatet e hapura.

Për gati dy milion vjet, luani marsupial ishte një nga grabitqarët kryesorë të Australisë.

Studimi i drejtuar nga Profesor Larisa DeSantis nga Universiteti Vanderbilt parashtroi se, pavarësisht se ishte përshtatur mirë për konsumimin e mishit dhe të eshtrave, Thylacoleo ka të ngjarë të jetë viktima e klimës së thatë nga Australia, e cila filloi rreth 350,000 vjet më parë. Luanët marsupial vazhduan për mijëra vjet më vonë, pasi gjithnjë e më shumë pyje u zhdukën.

Kafshët mbijetuan madje edhe gjatë fluksit të njerëzve në kontinent rreth 60,000 vjet më parë. Në fund të fundit, humbja e habitateve të pyjeve ka të ngjarë të çojë në zhdukjen e këtyre grabitqarëve, me rekordin e fundit të njohur diku midis afro 35 dhe 45 mijë vjet më parë.

“Këto të dhëna japin prova që luani marsupial ishte një grabitqar me pritë dhe mbështetej në gjahun që zinte mbulesën më të dendur,” tha profesori DeSantis. “Ndërsa peizazhi u bë i thatë dhe pyjet më pak të dendura, këta grabitqarë kulmi mund të jenë bërë gjuetarë më pak efektivë dhe i nënshtroheshin zhdukjes. “Studimi i këtyre fosileve antike na jep mësime paralajmëruese për të ardhmen: ndryshimi i klimës mund të ndikojë edhe grabitqarët më të egër.”

Të specializuar

“Luanët Marsupial ishin shumë më të specializuar se luanët afrikanë. Ata madje kishin një tru proporcionalisht më të madh se luanët afrikanë, si dhe kthetrat e mëdha, unike në mënyrë të shkëlqyeshme, të mëdha, të hapura me kanellë, ”tha profesori Archer.

“Ajo që është gjithnjë e më e qartë është se ajo mbijetoi me sa duket mbërritja e njerëzve 60,000 vjet më parë, por me sa duket jo ndikimet e thella të një klime të thatë me shpejtësi që dëmtoi mbijetesën e një sërë gjitarësh megafaunal në Australi.”

Ai tha se ishte më i madhi në shumë lloje të dokumentuara nga doktor Anna Anna Gillespie i UNSW, në bazë të rekordit fosil prej 25 milion vitesh nga Zona e Trashëgimisë Botërore Riversleigh në Queensland. Ky rekord përfshin mishngrënës marsupialë të maceve me mace si Microleo attenboroughi dhe specie me madhësi leopardi si Wakaleo schouteni.

No comments:

Post a Comment