Tuesday, December 24, 2024

Rritja e emetimeve globale të turizmit, 20 vende bartin përgjegjësinë kryesore

Rritja e emetimeve globale të turizmit nxitet pothuajse tërësisht nga 20 vende dhe përpjekjet për të frenuar trendin nuk po funksionojnë. Ky është gjetja kryesore e hulumtimit tonë të ri, botuar sot në Nature Communications. Ai përfaqëson analizën më rigoroze dhe gjithëpërfshirëse të emetimeve të turizmit të kryer ende. Studimi mbledh së bashku grupe të shumta të dhënash, duke përfshirë ato të publikuara drejtpërdrejt nga 175 qeveri gjatë 11 viteve (2009-2020). Ai përdor kornizën e "matjes së turizmit të qëndrueshëm" të miratuar nga Kombet e Bashkuara dhe bazohet në të dhënat e shpenzimeve turistike dhe të intensitetit të emetimeve nga llogaritë kombëtare. Gjetjet zbulojnë sfida serioze përpara, duke pasur parasysh kontekstin më të gjerë. Programi i OKB-së për Mjedisin raporton se nevojitet një reduktim prej 42% në emetimet aktuale globale në përgjithësi deri në vitin 2030 (dhe 57% deri në 2035). Nëse jo, qëllimi i Marrëveshjes së Parisit për të kufizuar ngrohjen në 1.5 gradë do të humbet.

Por emetimet globale të turizmit janë rritur me dyfishin e ritmit të ekonomisë globale. Studimi ynë zbulon se midis 2009 dhe 2019, emetimet u rritën me 40%, nga 3.7 gigaton (7.3% e emetimeve globale) në 2009 në 5.2 gigaton (8.8% e emetimeve globale) në 2019.

Ndërsa emetimet globale të turizmit ranë në mënyrë dramatike në 2020-2021 për shkak të COVID-19, rikthimi në nivelet para pandemisë ka qenë i shpejtë.

Rritje masive pa një rregullim teknologjik

Emetimet e lidhura me turizmin u rritën me një normë vjetore prej 3.5% nga viti 2009 në 2019. Për krahasim, rritja ekonomike globale në përgjithësi gjatë asaj periudhe ishte 1.5% në vit. Nëse kjo normë rritjeje vazhdon, emetimet globale të turizmit do të dyfishohen gjatë dy dekadave të ardhshme.

Intensiteti i karbonit i çdo dollari të shpenzimeve turistike është 30% më i lartë se mesatarja për ekonominë globale dhe katër herë më i lartë se sektori i shërbimeve.

Shkaku kryesor i rritjes së emetimeve është rritja e lartë e kërkesës turistike. Gjurma e karbonit që po zgjerohet me shpejtësi është kryesisht nga aviacioni (21%), përdorimi i automjeteve me benzinë dhe naftë (17%) dhe shërbimet komunale si furnizimi me energji elektrike (16%).

Fitimet e ngadalta të efikasitetit nëpërmjet teknologjisë janë tejkaluar nga kjo rritje e kërkesës.

Aviacioni përbën gjysmën e emetimeve direkte të turizmit, duke e bërë atë thembra e Akilit të emetimeve globale të turizmit. Pavarësisht dekadave të premtimeve, sistemi global i transportit ajror ka rezultuar i pamundur të dekarbonizohet përmes teknologjive të reja.

20 vende dominojnë emetimet

Hulumtimi ynë zbuloi pabarazi alarmante në rritjen e emetimeve midis vendeve. Shtetet e Bashkuara, Kina dhe India përbënin 60% të rritjes së emetimeve të turizmit midis 2009 dhe 2019. Deri në vitin 2019, vetëm këto tre vende ishin përgjegjëse për 39% të totalit të emetimeve globale të turizmit.

Tre të katërtat e totalit të emetimeve globale të turizmit prodhohen nga vetëm 20 vende, me 25% të mbetur të ndarë në 155. Çuditërisht, tani ka një ndryshim njëqindfish në gjurmët e turizmit për frymë midis vendeve që udhëtojnë më shumë dhe atyre që udhëtojnë më pak.

Nga 20 vendet e para, SHBA (si destinacion i huaj, si dhe qytetarët e saj që udhëtojnë) kishin gjurmën më të madhe të karbonit të turizmit në vitin 2019 gati 1 gigaton. Ajo ishte përgjegjëse për 19% të gjurmës totale të karbonit të turizmit global, duke u rritur me një normë vjetore prej 3.2%.

Në vitin 2019, gjurma e karbonit të turizmit në SHBA ishte ekuivalente me 3 ton për banor, duke u renditur në vendin e 12-të globalisht midis vendeve me emetimet më të larta të turizmit për frymë.

Si destinacion, Mbretëria e Bashkuar renditet e 7-ta në nivel global, me 128 megaton (2.5% e totalit). Në vitin 2019, banorët e Mbretërisë së Bashkuar prodhuan 2.8 ton emetime për person, duke u renditur në vendin e 15-të globalisht.

Gjurma e karbonit të turizmit të Australisë u rendit e 14-ta në nivel global (82 megaton). Gjurma e karbonit të turizmit për kokë banori të saj në vitin 2019 ishte 3.4 ton (e teta në botë). Kjo nënvizon emetimet e larta të shkaktuara nga udhëtimi ajror në distanca të gjata për udhëtimet ndërkombëtare hyrëse dhe dalëse.

Në vitin 2019, gjurma e karbonit e turizmit për frymë të Zelandës së Re ishte 3.1 ton për banor (e 10-ta në botë). Ashtu si Australia, varësia nga udhëtimet ndërkombëtare me distanca të gjata është një problem që nuk mund të injorohet.

Katër rrugë për dekarbonizimin e turizmit

Për herë të parë ndonjëherë, Konferenca e Palëve për Ndryshimet Klimatike të OKB-së (COP29) e këtij viti përfshiu turizmin . Turizmi i OKB-së miratoi studimin tonë dhe pranoi se turizmi tani kontribuon me 8.8% të emetimeve totale globale.

Ai raportoi se COP29 “shënon një pikë kthese, kur ambicia takohet me veprimin dhe vizioni shndërrohet në angazhim, ndaj transformimit pozitiv për një të ardhme më të mirë për planetin tonë”.

Por hulumtimi ynë tregon se kombinimi i rritjes së kërkesës turistike nga njëra anë dhe dështimi i përfitimeve të efikasitetit të teknologjisë nga ana tjetër, paraqesin barriera të mëdha për zbutjen e karbonit të turizmit.

Pavarësisht kësaj, ne kemi identifikuar katër rrugë drejt stabilizimit dhe reduktimit të emetimeve globale të turizmit:

  • Matni emetimet e karbonit në turizëm për të identifikuar pikat e nxehta. Hulumtimi ynë ofron dëshmi të nën-sektorëve të turizmit që nxisin rritje të lartë të emetimeve, duke përfshirë aviacionin, furnizimin me energji dhe përdorimin e automjeteve. Këto pika të nxehta duhet të kalojnë në një rrugë të reduktimit vjetor të emetimeve 10% deri në vitin 2050.
  • Shmangni zhvillimin e tepruar të turizmit dhe identifikoni pragjet e rritjes së qëndrueshme. Strategjitë kombëtare të dekarbonizimit të turizmit tani duhet të përcaktojnë dhe zbatojnë objektivat e rritjes së qëndrueshme, më urgjentisht në 20 destinacionet turistike me emetimin më të lartë.
  • Zhvendosni fokusin në tregjet vendase dhe ato me rreze të shkurtër dhe dekurajoni tregjet me distanca të gjata. Menaxhimi aktiv i rritjes së kërkesës për udhëtime ajrore është hapi i parë më i dukshëm, i cili mund të përfshijë rregullimin e kërkesës për udhëtime ajrore për distanca të gjata.
  • Trajtoni pabarazinë midis vendeve duke faktorizuar kostot sociale të emetimeve të karbonit. Kontrolli i modeleve aktuale të rritjes së pamëshirshme në udhëtimet ajrore në distanca të gjata përputhet me një qasje më të barabartë shoqërore ndaj turizmit, e cila nevojitet për të trajtuar këto pabarazi.

Qëllimi themelor i kërkimit tonë është t'u japim politikëbërësve dhe drejtuesve të industrisë më shumë qartësi rreth ndikimit të turizmit në emetimet globale. Sfida atëherë është zhvillimi i politikave dhe rregulloreve të bazuara në prova për të arritur dekarbonizimin urgjent të turizmit.

No comments:

Post a Comment