Rritja e emetimeve globale të turizmit nxitet pothuajse tërësisht nga 20 vende dhe përpjekjet për të frenuar trendin nuk po funksionojnë. Ky është gjetja kryesore e hulumtimit tonë të ri, botuar sot në Nature Communications. Ai përfaqëson analizën më rigoroze dhe gjithëpërfshirëse të emetimeve të turizmit të kryer ende. Studimi mbledh së bashku grupe të shumta të dhënash, duke përfshirë ato të publikuara drejtpërdrejt nga 175 qeveri gjatë 11 viteve (2009-2020). Ai përdor kornizën e "matjes së turizmit të qëndrueshëm" të miratuar nga Kombet e Bashkuara dhe bazohet në të dhënat e shpenzimeve turistike dhe të intensitetit të emetimeve nga llogaritë kombëtare. Gjetjet zbulojnë sfida serioze përpara, duke pasur parasysh kontekstin më të gjerë. Programi i OKB-së për Mjedisin raporton se nevojitet një reduktim prej 42% në emetimet aktuale globale në përgjithësi deri në vitin 2030 (dhe 57% deri në 2035). Nëse jo, qëllimi i Marrëveshjes së Parisit për të kufizuar ngrohjen në 1.5 gradë do të humbet.
Por emetimet globale të turizmit janë rritur me dyfishin e ritmit të ekonomisë globale. Studimi ynë zbulon se midis 2009 dhe 2019, emetimet u rritën me 40%, nga 3.7 gigaton (7.3% e emetimeve globale) në 2009 në 5.2 gigaton (8.8% e emetimeve globale) në 2019.Ndërsa emetimet
globale të turizmit ranë në mënyrë dramatike në 2020-2021 për shkak të
COVID-19, rikthimi në nivelet para pandemisë ka qenë i shpejtë.
Rritje masive pa
një rregullim teknologjik
Emetimet e lidhura me
turizmin u rritën me një normë vjetore prej 3.5% nga viti 2009 në 2019. Për
krahasim, rritja ekonomike globale në përgjithësi gjatë asaj periudhe ishte
1.5% në vit. Nëse kjo normë rritjeje vazhdon, emetimet globale të turizmit do
të dyfishohen gjatë dy dekadave të ardhshme.
Intensiteti i karbonit
i çdo dollari të shpenzimeve turistike është 30% më i lartë se mesatarja për
ekonominë globale dhe katër herë më i lartë se sektori i shërbimeve.
Shkaku kryesor i
rritjes së emetimeve është rritja e lartë e kërkesës turistike. Gjurma e
karbonit që po zgjerohet me shpejtësi është kryesisht nga aviacioni (21%),
përdorimi i automjeteve me benzinë dhe naftë (17%) dhe shërbimet komunale si
furnizimi me energji elektrike (16%).
Fitimet e ngadalta të
efikasitetit nëpërmjet teknologjisë janë tejkaluar nga kjo rritje e kërkesës.
Aviacioni përbën
gjysmën e emetimeve direkte të turizmit, duke e bërë atë thembra e Akilit të
emetimeve globale të turizmit. Pavarësisht dekadave të premtimeve, sistemi
global i transportit ajror ka rezultuar i pamundur të dekarbonizohet përmes
teknologjive të reja.
20 vende dominojnë
emetimet
Hulumtimi ynë zbuloi
pabarazi alarmante në rritjen e emetimeve midis vendeve. Shtetet e Bashkuara,
Kina dhe India përbënin 60% të rritjes së emetimeve të turizmit midis 2009 dhe
2019. Deri në vitin 2019, vetëm këto tre vende ishin përgjegjëse për 39% të totalit
të emetimeve globale të turizmit.
Tre të katërtat e
totalit të emetimeve globale të turizmit prodhohen nga vetëm 20 vende, me 25%
të mbetur të ndarë në 155. Çuditërisht, tani ka një ndryshim njëqindfish në
gjurmët e turizmit për frymë midis vendeve që udhëtojnë më shumë dhe atyre që
udhëtojnë më pak.
Nga 20 vendet e para,
SHBA (si destinacion i huaj, si dhe qytetarët e saj që udhëtojnë) kishin
gjurmën më të madhe të karbonit të turizmit në vitin 2019 gati 1 gigaton. Ajo
ishte përgjegjëse për 19% të gjurmës totale të karbonit të turizmit global,
duke u rritur me një normë vjetore prej 3.2%.
Në vitin 2019, gjurma
e karbonit të turizmit në SHBA ishte ekuivalente me 3 ton për banor, duke u
renditur në vendin e 12-të globalisht midis vendeve me emetimet më të larta të
turizmit për frymë.
Si destinacion,
Mbretëria e Bashkuar renditet e 7-ta në nivel global, me 128 megaton (2.5% e
totalit). Në vitin 2019, banorët e Mbretërisë së Bashkuar prodhuan 2.8 ton
emetime për person, duke u renditur në vendin e 15-të globalisht.
Gjurma e karbonit të
turizmit të Australisë u rendit e 14-ta në nivel global (82 megaton). Gjurma e
karbonit të turizmit për kokë banori të saj në vitin 2019 ishte 3.4 ton (e teta
në botë). Kjo nënvizon emetimet e larta të shkaktuara nga udhëtimi ajror në
distanca të gjata për udhëtimet ndërkombëtare hyrëse dhe dalëse.
Në vitin 2019, gjurma
e karbonit e turizmit për frymë të Zelandës së Re ishte 3.1 ton për banor (e
10-ta në botë). Ashtu si Australia, varësia nga udhëtimet ndërkombëtare me
distanca të gjata është një problem që nuk mund të injorohet.
Katër rrugë për
dekarbonizimin e turizmit
Për herë të parë
ndonjëherë, Konferenca e Palëve për Ndryshimet Klimatike të OKB-së (COP29) e
këtij viti përfshiu turizmin . Turizmi i OKB-së miratoi studimin tonë dhe
pranoi se turizmi tani kontribuon me 8.8% të emetimeve totale globale.
Ai raportoi se COP29
“shënon një pikë kthese, kur ambicia takohet me veprimin dhe vizioni
shndërrohet në angazhim, ndaj transformimit pozitiv për një të ardhme më të
mirë për planetin tonë”.
Por hulumtimi ynë
tregon se kombinimi i rritjes së kërkesës turistike nga njëra anë dhe dështimi
i përfitimeve të efikasitetit të teknologjisë nga ana tjetër, paraqesin
barriera të mëdha për zbutjen e karbonit të turizmit.
Pavarësisht kësaj, ne
kemi identifikuar katër rrugë drejt stabilizimit dhe reduktimit të emetimeve
globale të turizmit:
- Matni
emetimet e karbonit në turizëm për të identifikuar pikat e nxehta. Hulumtimi
ynë ofron dëshmi të nën-sektorëve të turizmit që nxisin rritje të lartë të
emetimeve, duke përfshirë aviacionin, furnizimin me energji dhe përdorimin e
automjeteve. Këto pika të nxehta duhet të kalojnë në një rrugë të reduktimit
vjetor të emetimeve 10% deri në vitin 2050.
- Shmangni
zhvillimin e tepruar të turizmit dhe identifikoni pragjet e rritjes së
qëndrueshme. Strategjitë kombëtare të dekarbonizimit të turizmit tani duhet të
përcaktojnë dhe zbatojnë objektivat e rritjes së qëndrueshme, më urgjentisht në
20 destinacionet turistike me emetimin më të lartë.
- Zhvendosni
fokusin në tregjet vendase dhe ato me rreze të shkurtër dhe dekurajoni tregjet
me distanca të gjata. Menaxhimi aktiv i rritjes së kërkesës për udhëtime ajrore
është hapi i parë më i dukshëm, i cili mund të përfshijë rregullimin e kërkesës
për udhëtime ajrore për distanca të gjata.
- Trajtoni
pabarazinë midis vendeve duke faktorizuar kostot sociale të emetimeve të
karbonit. Kontrolli i modeleve aktuale të rritjes së pamëshirshme në udhëtimet
ajrore në distanca të gjata përputhet me një qasje më të barabartë shoqërore
ndaj turizmit, e cila nevojitet për të trajtuar këto pabarazi.
Qëllimi themelor i kërkimit tonë është t'u japim politikëbërësve dhe drejtuesve të industrisë më shumë qartësi rreth ndikimit të turizmit në emetimet globale. Sfida atëherë është zhvillimi i politikave dhe rregulloreve të bazuara në prova për të arritur dekarbonizimin urgjent të turizmit.
No comments:
Post a Comment