Thursday, March 17, 2022

Kenia po teston panelet diellore që do të prodhojnë energji dhe ushqim

Një ekip shkencëtarësh është gati të testojë panele të reja diellore në Kenia me synimin për të ndihmuar në prodhimin e energjisë elektrike, por edhe për të siguruar ushqim. Testimet e mëparshme kanë zgjatur një vit dhe treguan rezultate premtuese, kështu që tani pritshmëritë janë edhe më të larta. Panelet diellore njihen për aftësinë për të zgjidhur problemet e energjisë elektrike, veçanërisht në pjesët e largëta të botës. Megjithatë, instalimi i tyre kërkon një burim kyç, dhe ai është toka. Duke pasur parasysh ndryshimet klimatike dhe nevojën në rritje të popullsisë për ushqim, është thelbësore të ruhet toka e punueshme. Tani, një teknikë e re e quajtur agrivoltaika bën të mundur arritjen e të dy qëllimeve, rritjen e të korrave dhe prodhimin e energjisë elektrike në të njëjtën pjesë toke.

Kjo metodë e bujqësisë përfshin panele diellore të vendosura në fusha të punueshme, por në një mënyrë që ato të vendosen mbi tokë dhe në një distancë nga të mbjellat. Ndryshe nga besimi popullor se hija e paneleve diellore ndikon negativisht në rritjen e bimëve, ato megjithatë kanë treguar mbijetesë dhe përmirësim të rendimentit. Arsyeja është se panelet diellore kontrollojnë më mirë stresin që dielli u shkakton bimëve, në mënyrë që ato të mbrohen nga temperaturat e larta dhe rrezatimi UV në hije.

The Guardian shkruan se të mbjellat si lakra, patëllxhani dhe marule të rritura në procesin agro-paqëndrueshëm gjatë periudhës së testimit në Kenia ishin më të mëdha dhe madje më të shëndetshme. Përveç kësaj, janë regjistruar kursime të konsiderueshme të ujit që përndryshe do të humbeshin për shkak të avullimit të tokës, si dhe nevojave të bimëve në rajonet me mungesë uji.

Gjithashtu, nën panelin është e mundur të mbillen kultura që nuk lulëzuan në Kenia më parë, dhe fermerët mund të mbjellin bimë më të shtrenjta dhe kështu të rrisin të ardhurat e tyre. Qëllimi i shkencëtarëve është përhapja e teknologjisë së re në Afrikën Lindore, por edhe më gjerë.

No comments:

Post a Comment