Sunday, July 18, 2021

Jetëgjatësia në ishullin Okinava apo plakja e shëndetshme

Janë të njohura me zonat blu apo pesë vende të veçanta në botë ku njerëzit jetojnë gjallërisht më të gjatë, më të shëndetshëm dhe më të lumtur. Në vitin 2004, autori më i shquar i "National Geographic Felloë" dhe "New York Times", Dan Buettner u bashkuan me National Geographic dhe disa nga hulumtuesit më të mirë të botës për jetëgjatësi, për të identifikuar pjesët e botës ku njerëzit jetojnë shumë më gjatë jetë.  Pesë zonat blu janë: Ishulli italian i Sardenjës, Okinava ne Japoni, Loma Linda ne Kaliforni, Gadishulli Nicoya një pjesë e izoluar e Kosta Rikës, dhe Ikaria një ishull i izoluar grek.  Nëpërmjet hulumtimit të tyre, Buettner dhe kolegët e tij zbuluan se njerëzit që jetonin në Zonat Blu të gjithë kishin të njëjtat karakteristika jetese. Një nga këto zona është Okinava, Japoni, më e madhe e Ishujve Okinava dhe Ishujt Ryukyu të Japonisë.

Në mënyrë të veçantë Okinavasit kanë:  më shumë njerëz mbi 100 vjeç për 100,000 banorë sesa kudo tjetër në botë, kanë shkallen më e ulët të vdekjeve nga kanceri, nga sëmundjet e zemrës dhe goditja në tru, kane jetëgjatësin më te lartë për meshkujt dhe femrat mbi 65 vjeç.

Çka i bënë Okinavasit të jetojnë kaq gjatë?

Kjo është një pyetje që është studiuar që nga viti 1976. Gjatë viteve, stilet e jetesës dhe gjenetika e më shumë se 800 banorëve te Okinavas janë dokumentuar mirë.

Ata plaken mirë

Jo vetëm qe Okinavans jetojnë më gjatë, por ata jetojne shendetshme. Shumë nga qindvjeçarët e studiuar ishin të dobët, energjikë dhe kishin norma të ulëta të sëmundjeve kronike si sëmundjet e zemrës dhe kanceri.

Është gjenetike

Studimet tregojnë se përbërja gjenetike e banoreve te Okinavas ndihmon në parandalimin e sëmundjeve inflamatore dhe autoimune . Edhe vëllezërit e motrave të Okinavans afatgjatë kanë gjithashtu prirje të jetojnë jetë të gjatë e të shëndetshme. Megjithatë, kur Okinavansit u shpërngulën në mjedise të reja dhe ndryshuan zakonet e tyre të jetesës, ata humbën jetëgjatësinë e tyre. Kjo tregon se faktorë të tjerë janë në lojë përveç gjenetikës.

Ata kanë më pak radikale të lira

Banoret e studiuar kishin nivele më të ulëta të radikaleve të lira në gjakun e tyre. Kjo është kryesisht për shkak të faktit se Okinavasit thjesht hanë më pak kalori sesa personi mesatar për shkak të një praktike kulturore të ngrënies derisa të jeni vetëm 80 për qind e plotë, e njohur si Hara Hachi Bu . Më pak kalori nënkuptojnë më pak radikale të lira që krijohen në procesin e tretjes. Më pak radikale të lira nënkuptojnë një shëndet më të mirë kardiovaskular dhe më pak rrezik të kancerit dhe sëmundjeve të tjera kronike.

Zemrat e tyre janë në gjendje të mirë

Ata që u studiuan kishin arteriet e pastra, të shëndetshme, kolesterolin e ulët dhe nivelet e ulëta homocisteine. Studiuesit besojnë se këto nivele të ulëta, të shëndetshme mund të zvogëlojnë rrezikun e sëmundjeve të zemrës në Okinava deri në 80 përqind . Arsyet për këto nivele të ulëta mendohet të jenë të lidhura me një dietë të shëndetshme, nivele të larta të aktivitetit fizik, konsum të moderuar të alkoolit, mosmbetje dhe qëndrim pozitiv.

Ata janë në një rrezik më të ulët të zhvillimit të kancerit

Okinavasit gjithashtu kanë më pak rrezik të kancereve të varur nga hormoni, si kanceri i gjirit, prostatës, ovarian dhe i zorrës së trashë. Në mënyrë të veçantë, ata kanë 80 për qind më pak rrezik të kancerit të gjirit dhe të prostatës, dhe 50 për qind më pak rrezik të kancerit ovarian dhe të zorrës së trashë. Studiuesit e atribuojnë këtë reduktim të rrezikut për të ngrënë më pak kalori, duke konsumuar shumë fruta dhe perime, duke ngrënë yndyrna të shëndetshme, duke ngrënë shumë fibra dhe duke qëndruar fizikisht aktiv.

Kockat e tyre janë të shëndetshme

Okinavasit gjithashtu kanë më pak rrezik të frakturave se amerikanët. Dendësia e eshtrave për qindvjeçarët zvogëlohet me një ritëm më të ngadaltë sesa njerëzit e tjerë japonezë. Kjo mund të jetë për shkak të konsumit më të lartë të kalciumit në dietë Okinavan, më shumë ekspozimit ndaj vitaminës D përmes dritës së diellit dhe niveleve më të larta të aktivitetit fizik.

Gratë shkojnë përmes menopauzës natyrore

Gratë në Okinava nuk përdorin terapi zëvendësuese të estrogjenit, por ende kanë disa komplikacione lidhur me menopauzën. Mendohet se phytoestrogens në soje, një ushqim të përbashkët në Okinava, si dhe nivele të larta të aktivitetit fizik, ndihmojnë në reduktimin e efekteve negative të menopauzës.

Ata kanë më shumë hormone seksuale

Okinavasit kanë më shume estrogjen, dhe testosterone se amerikanët e të njëjtës moshë. Secili prej këtyre hormoneve mendohet  të tregojë moshën hormonale . Nivelet e larta të testosteronit ndihmojnë në mbajtjen e masës së muskujve. Mendohet se estrogjeni mbron nga osteoporoza dhe sëmundjet e zemrës. Keto hormone jane te njohura për t'u ulur me moshën, dhe disa studiues përdorin nivelin e tyre si një shenjë se sa shpejt dikush po plaket. Ushqimi dhe aktiviteti fizik i vazhdueshëm mendohet të shpjegojnë pse këto hormone mbeten kaq të larta në Okinavasit e moshuar.

Ata janë të lumtur

Kur u testuan personalitetet e Okinavasve, u zbulua se ata ishin përgjithësisht pa stres dhe mbajtën një pikëpamje pozitive për jetën. Ata kishin aftësi të forta përballuese dhe një ndjenjë të thellë shpirtërore, kuptimi dhe qëllimi. Perspektiva pozitive Okinavans gjithashtu mendohet të shpjegojë rrezikun e tyre të reduktuar për çmenduri.

Në fund të fundit...

Okinavasit na tregojnë se jetesa e një jetese të shëndetshme jo vetëm që do të na ndihmojë të jetojmë më gjatë, por gjithashtu do të na ndihmojë të jetojmë pa sëmundje. Ndryshimet e jetesës mund të shtojnë vite të shëndetshme në jetën tuaj, duke ju bërë të ndiheni më mirë tani dhe kur jeni 110. Filloni tani duke mësuar të ndryshoni shprehitë tuaja të të ngrënit, të ushtroni më shumë dhe të relaksoheni.


Burimi i informacionit: https://sq.approby.com/


No comments:

Post a Comment